Dr. Mira Čudina Obradović: Psihologija čitanja - nova knjiga uvažene profesorice
Izdavač Golden marketing- Tehnička knjiga iz Zagreba izdao je u rujnu 2014. godine knjigu autorice Mire Čudina-Obradović naslovljenu PSIHOLOGIJA ČITANJA (od motivacije do razumijevanja). Knjiga je namijenjena psiholozima koji se bave kognitivnom psihologijom, psiholozima u školama i vrtićima i studentima psihologije. Istodobno, zamišljena je kao priručnik za roditelje, odgojitelje i učitelje, a obuhvaća sve dosad poznate čimbenike, biološke i socijalne, koji određuju razvoj uspješnog čitanja ili teškoća u čitanju.
Knjiga ima 292 stranice, 20 shema i 10 tablica, a podijeljena je u 8 poglavlja: 1. Znanost o čitanju, 2. Unutarnji preduvjeti za razvoj čitanja, 3. Vanjski preduvjeti za razvoj čitanja, 4. Utjecaji pravopisne jasnoće jezika, 5. Fonemska svjesnost, 6. Tečnost čitanja (fluentnost), 7. Razumijevanje pri čitanju, 8. Motivacija za čitanje. Svako je poglavlje podijeljeno u sljedeća potpoglavlja: pojam, što kaže znanost, što znanost nudi praksi, poruke roditeljima i odgojiteljima, poruke učiteljima i literatura. Takva je struktura knjige planirana s namjerom da se najprije prikažu suvremena znanstvena objašnjenja elemenata uspješnog čitanja, a zatim da se ponudi praktična primjena tih spoznaja svima koji rade s djecom i zainteresirani su za razvoj i poboljšanje čitanja. U tu svrhu knjiga obiluje igrama i aktivnostima za poticanje pojedinih čimbenika čitanja, a nadopunjena je i Radnom bilježnicom u kojoj se nude materijali za vježbanje, i moguće ih je fotokopirati za višestruku primjenu.
Osnovna ideja knjige utemeljena je u suvremenim spoznajama Znanosti o čitanju koje se donekle razlikuju od tradicionalnog pristupa, a to su: u temelju uspješnog čitanja jest čitačka motivacija, razumijevanje pri čitanju razvija se paralelno, čak prije ovladavanja tehnikom čitanja, te specifičnosti čitanja u hrvatskome u mnogome olakšavaju, ali i donekle otežavaju učenje čitanja.
